سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد فیلتر روغن در خودرو

 

 

 

فیلتر روغن همان طور که از نامش پیداست قطعه ای است که ذرات و گرد و غبار و آلودگی را از روغن موتور شما میزداید. و از این رو با تمیز نگه داشتن فیلتر روغن موتور خودروی شما را نیز پاکیزه نگه می دارد. تمیز بودن روغن موتور بسیار مهم است در صورت نبودن فیلتر روغن سطح موتور از بین رفته و دیگر عملکرد مناسبی ندارد.

از نشانه های فیلتر روغن معیوب می توان به مواردی همچون عملکرد ضعیف آن اشاره کرد. علاوه بر عملکرد ضعیف کاهش سطح فشار روغن و آلوده شدن اگزوز, لرزش ها و نوسانات موتور در حین حرکت نیز می تواند از نشانه های خرابی فیلتر روغن باشد. کاهش سطح فشار روغن باعث کاهش قدرت موتور خواهد شد و اگر موتور ضغیف شود هیچ جای خودرو به درستی کار نخواهد کرد.  

نباید هرگز خودرویی را بدون فیلتر روغن سالم به حرکت در آورد زیرا موتور به شدت آسیب دیده و جبران هزینه های گزاف تعمیر و یا تعویض موتور بسیار دشوار می باشد.

موتور خودروی شما به حجم قابل توجهی روغن موتور تمیز برای یک عملکرد مناسب نیاز دارد. اگر فیلتر روغن به صورت دوره ای تعویض نگردد فیلتر بسیار آلوده شده و باعث کاهش حجم روغن موتور مورد نیاز موتور شما خواهد شد. بدون وجود این حجم روغن موتور شما به آهستگی و رفته رفته خراب می شود. و سهل انگاری و سرویس نکردن به موقع ماشین توسط راننده باعث ایجاد هزینه های بسیار زیاد می شود.

شما ملزم به تعویض فیلتر روغن خود جدا از این که خودروی شما چه می باشد پس از پیمودن هر 5000 کیلومتر یا 3000 مایل می باشید. فیلتر روغن معیوب باعث کاهش شتاب خودرو می شود و زمانی که شما پدال گاز را می فشارید ماشین به راحتی نمی تواند شتاب بگیرد. علاوه بر فیلتر روغن شما باید نسبت به تعویض روغن موتور نیز هوشیار باشید و پس از هر 10000 الی 15000 کیلومتر روغن موتور خود را تعویض کنید. سرویس مرتب خودرو مخصوصا جهت تعویض فیلتر هوا , فیلتر روغن, روغن موتور باید به طور دوره ای و زود به زود انجام پذیرد.

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی لوکس یدک یکی از فروشندگان اصلی لوازم یدکی بنز, لوازم یدکی بی ام و, لوازم یدکی ولوو, لوازم یدکی پورشه, لوازم یدکی آئودی, لوازم یدکی رنو و لوازم یدکی مازراتی می باشد. جهت کسب اطلاعات از قیمت و مشخصات فنی محصولات زیر روی لینک های زیر کلیک نمایید. یکی از نکات مهم در خرید لوازم یدکی خودروهای مذکور مخصوصا برای قطعات همچون فیلتر روغن , فیلتر هوا و روغن موتور توجه به به اصل بودن و با کیفیت بودن و هم چنین تاریخ تولیدشان می باشد.

توجه به دوره تعویض نیز اهمیت بسیار بالایی دارد به طوری که تعویض باید به طور مرتب انجام گیرد و زمانش تغییر نکند. (به موقع باشد)

بهترین فیلتر روغن برای هر خودرو همان است که توسط خود کارخانه سازنده همان خودرو تولید می شود. گرچه ممکن است که از نظر قیمتی بسیار پرهزینه باشد اما عمر بیشتری داشته و از کیفیت بهتری برخوردار است.  

فیلتر روغن بی ام و سری 5 سالهای 2004 تا 2017

 

 

فیلتر روغن بی ام و X3 سالهای 2003 تا 2006

 

 

فیلتر روغن پورشه پانامرا سالهای 2010 تا 2015

 

 

فیلتر روغن رنو تالیسمان سالهای 2010 تا 2015

 

 

فیلتر رنو کپچر سالهای سالهای 2010 تا 2015

 

 

فیلتر روغن بنز کلاس C سالهای 2006 تا 2009

 


فیلتر روغن ولوو XC90 سال 2017

 

 

منبع : www.mobil.com