سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد دسته موتور در خودرو

 

کاربرد دسته موتور در خودرو :

 

دسته موتورها صرفا برای افزایش ایمنی موتور خودرو طراحی شدند. به علاوه دسته موتور خودروها برای جذب لرزش ها و موانع و ضربه های وارده به موتور تعبیه شده اند. موتور همانند قلب برای خودرو و دسته موتور نقش دنده ها را بر عهده دارد که پیوسته از قلب مراقبت می کند. دسته موتور همان طور که از نامش پیداس قطعه ای است که موتور را دقیقا در جایگاه خودش نگه می دارد. به خاطر آنکه سیستم انتقال و سیستم موتور خودرو به صورت پیوسته و متصل به یکدیگر عمل می کنند. دسته موتورها موتور خودرو را در جای خود ثابت نگه می دارند و مانع از تکان خوردن موتور خودرو می شوند. معمولا یک دسته به سیستم انتقال قدرت یا همان گیربکس متصل است و دو یا سه دسته بسته به نوع ماشین موتور را در جایگاه خود نگه میدارند و متصل به موتور خودرو می باشند. بدون وجود دسته موتور صدا و نویزهای فراوانی از موتور خودرو به گوش خواهد رسید.

از نشانه های یک دسته موتور خراب می توان به موارد زیر اشاره کرد :

به گوش رسیدن صدا از موتور خودرو

لرزش های شدید موتور

حرکت کردن موتور و عدم ثابت ماندن موتور در جایگاهش

دقت کنید که اگر دسته موتور خودروی شما خراب شده باشد باید به سرعت اقدام به درست کردن آن و یا تعویض نمودن آن نماییم زیرا در غیر این صورت موتور خودرو به شدت آسیب خواهد دید.

معمولا حداکثر مسافتی که دسته موتورها می توانند دوام بیاورند و سالم بمانند 5 الی 7 سال است. البته چک کردن مرتب و عدم سهل انگاری , عادت های درست رانندگی از خراب شدن آنها جلوگیری می کنند. شاید هزینه تعویض دسته موتور بسیار بالا باشد ولی در صورتی که شما آدم فنی و وارد به اجزای خودرو نیستید باید حتما اینکار را به عهده یک مکانیک بسپارید.

فروشگاه اینترنتی لوکس یدک از فروشندگان و واردکنندگان لوازم یدکی خودروهای لوکس از جمله لوازم یدکی بنز, لوازم یدکی بی ام و, لوازم یدکی پورشه, لوازم یدکی ولوو, لوازم یدکی رنو, لوازم یدکی تویوتا, لوازم یدکی مازراتی, لوازم یدکی آئودی می باشد. جهت کسب اطلاعات از قیمت و مشخصات فنی کالا روی لینک های زیر کلیک نمایید.

در خرید دسته موتور حتما باید به جنس و کیفیت آن توجه نماییم. بهترین نوع دسته موتور مدل اصلی و اورجینال آن می باشد که توسط خود کارخانه سازنده خودرو تولید می شود. علاوه بر برند اصلی برند لمفوردر نیز از بهترین تولیدکنندگان قطعات و لوازم یدکی خودروهای لوکس آلمانی و غیره می باشد که دارای قیمت مناسب تری نسبت به برند اصلی و اما کیفیت مناسب می باشد و رنج گسترده ای از کالاها و لوازم یدکی مربوط به خودروهای مذکور را تولید می کند. از جمله لنت ترمز و دیسک ترمز برای خودروهای بی ام و که دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند.

 

دسته موتور بنز کلاس E سالهای 2008 تا 2012

 

دسته موتور بی ام و X1 سالهای 2008 تا 2015

 

دسته موتور ولوو XC90 سالهای 2016 و 2017

 

دسته موتور شاطونی رنو سال 2013

 

دسته موتور بی ام و سری 5 و سری 6