سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاربرد صافی بنزین در خودرو

 

صافی بنزین یکی از قطعات حیاتی و ضروری در خودروست. اما متاسفانه اسم این قطعه کمتر به گوش خورده است. و مراقبت و چک کردن آن همانند قطعات موتوری و قطعات سیستم گیربکس جزو اولویت های شما نبوده است. برخلاف آنچه که به نظر می رسد صافی بنزین نقش بسیار مهمی دارد و خرابی آن باعث ایجاد خرابی در کل سیستم سوخت رسانی خواهد شد.

همان طور که می دانیم آلودگی ها و ذرات گرد و غبار فراوانی در بنزینی که در خودرو میریزم وجود دارد. وجود این ذرات و داخل شدن آن درسیستم سوخت رسانی باعث می شود که سیستم سوخت رسانی که تعامل مستقیمی با موتور دارد, روی موتور خودرو تاثیرات نامطلوب بگذارد.به همین جهت این آلودگی ها باید به نوعی فیلتر و یا تصفیه شوند. بهترین راه برای این کار هم استفاده از صافی بنزین در خودرو می باشد. فیلتر یا صافی بنزین همانند فیلتر هوا از ورود ذرات به داخل سیستم سوخت رسانی جلوگیری می کنند. فیلتر بنزین بین مخزن سوخت و موتور خودروی شما قرار دارد. به طور معمول فیلتر بنزین یا صافی بنزین داخل باک قرار می گیرد. در برخی از خودروهای اروپایی صافی بنزین در کنار پمپ بنزین قرار می گیرد.

با گذشتن زمان و مستهلک شدن خودرو فیلتر بنزین نیز کثیف شده و از ذرات گرد و غبار اشباع خواهد شد. به طور متوسط این قطعه می تواند با پیمودن مسافت 100000 کیلومتر سالم بماند. اما پس از آن حتما باید چک شود و در صورت نیاز تعویض گردد.

اگر فیلتر بنزین خودروی شما خراب باشد حتما به نشانه های زیر برخورد خواهید کرد :

استارت زدن خودرو به سختی انجام می شود: فیلتر بنزین کثیف جلوی جریان سوخت رسانی را گرفته و مانع از روشن شدن راحت خودرو خواهد شد.

مشکلات عملکرد موتور خودرو

متوقف شدن و کاهش قدرت و شتاب خودرو

روشن شدن چراغ چک موتور

تغییر در رنگ و بوی دود خارج شده از اگزوز

فروشگاه اینترنتی لوازم یدکی لوکس یدک از فروشندگان لوازم یدکی اصل و اورجینالی برای خودروهای لوکس آلمانی و به طور کل اروپایی می باشد. از جمله لوازم یدکی موجود در این فروشگاه می توان به لوازم یدکی بنز, لوازم یدکی بی ام و, لوازم یدکی پورشه, لوازم یدکی ولوو, لوازم یدکی رنو, لوازم یدکی تویوتا, لوازم یدکی آئودی, لوازم یدکی مازراتی می باشد. جهت کسب اطلاعات از قیمت و مشخصات فنی محصولات و لوازم یدکی خودروهای مذکور روی لینک های زیر کلیک نمایید.

فیلتر بنزین برند اورجینال و اصل ساخت همان کارخانه سازنده خودرو بهترین فیلتر بنزین پشنهادی به دارندگان خودروهای مذکور می باشد. علاوه بر فیلتر بنزین اصلی برند تراکتیک یکی از دیگر برندهای تولیدکننده صافی بنزین و فیلتر بنزین برای خودروهای بنز و بی ام و است که غالبا استفاده از آنها را به مشتریانی که می خواهند کمتر هزینه کنند پیشنهاد می کنیم. اما به علت دفعات کم تعویض فیلتر بنزین بهتر است که همان یکباری که فیلتر بنزین می خریم فیلتر بنزین اصل و اورجینال را خریداری کنیم.

صافی بنزین بی ام و سری 1 و 3 سالهای 2006 تا 2013


صافی بنزین ولوو XC90 سالهای 2016 تا 2017

 

صافی بنزین ولوو XC60 سالهای 2014 تا 2017